lördag 12 april 2008

Vad sysslar moderaterna med?

Tja det kan man verkligen undra.

Göran Skytte skriver på SvD om att Reinfeldt tydligen inte tycker att man ska ge något till pensionärerna för "de har ju redan så mycket" (fri omskrivning). Har man strävat och samlat i hela sitt liv och fått mer över, ja då ska man straffas. Ska ni inte återinföra förmögenhetsskatt när ni ändå håller på?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_1123467.svd

Samma soppa är det med tillsättningen av statliga styrelse och direktörsposter. Det kritiserades under åren och under valrörelsen och det med alla rätta. Statens tjänster skall utlysas så att man inte väljer den mest kompetente inte kompisen som man suttit brevid i riksdagen. Helt ska han ha samma partibok, men om han inte har det så duger det gott med att han varit politiker. Jag förstår inte hur man tog detta guldläge och sen schabblade bort det. Blev trycket att utnämna gamla kompisar för stort? Insåg ni att era kompisar inte var kompetenta? Eller är ni bara en samling klantskallar?

http://www.e24.se/samhallsekonomi/politik/artikel_393763.e24

Ni lär få min röst nästa val. Men det är bara för att alternativet är sämre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte min! Jag kan inte tänka mig att rösta på ett parti som så tydligt sviker vad de tidigare har stått för. Fackföreningars maffiarätt, arbetsrätten med flera kan jag inte förlåta att inte en moderatledd regering gör något åt. Jag kommer antagligen proteströsta på Sd, inte för att jag stöder dem men för att visa Borg att jag inte gillar vad han håller på med!