lördag 12 april 2008

Hur får man höginkomsttagare att vara hemma med sina barn?

Höginkomsttagare arbetar ofta mycket.

De jobbar mycket för att jobbet de har kräver det. De jobbar mycket för att de har ett jobb de tycker. De jobbar mycket för att det var så de kom dit de är idag.

Men hur vi får vi då höginkomstagarna att stanna hemma med sina barn och ta pappaledighet?

Tja, vad ska jag tro?
Om jag inte minns fel, så läste jag en undersökning där det konstaterades att män med höga inkomster oftare är hemma med sina barn är män med låga inkomster. Dessutom tror jag att folk med inkomster över 33000 kronor per månad faktiskt klarar sig ändå. Av rättviseskäl ser jag en poäng men ekonomiskt gör jag det inte. Dessutom fyller många företag ut glappet mellan 80% av lönen och det maxbeloppet från staten.

Nej, jag tror att det finns bättre saker man kan göra för den där miljarden.

http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_1123141.svd

Inga kommentarer: