torsdag 10 april 2008

Med vänsterns logik

Upprörande!

Ska alltså den som tjänar mest få mest över! Nä, så kan det väl ändå inte vara i ett rättvist samhälle. Nej, givevis bör de sjuka som inte betalar någon skatt få mer pengar istället för vi som står för kulorna. Det är ju rättvisast?

Eller?
Nej, inför plattskatt så alla betalar samma andel. Jag kan förstå att jag som tjänar lite mer kanske kan betala lite mer sett till kronor och ören, men jag förstår faktiskt inte varför jag ska betala en större andel. Dessutom är det ju så att jag får betala extra mycket på min målbaserade lön (som jag får ut en gång per kvartal), nej då är det extra löneutbetalning och då tycker staten att den nog ska ha minst 55%. Mindre än hälften kvar till mig mao.

http://dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=759619

På samma sätt tycker jag man ska ta bort värnskatten, den kanske hade en plats under nittiotalet. Idag har den det inte och göder bara myten om höginkomsttagarna som vi så lätt kan suga ut och leva på.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_1115811.svd

Inga kommentarer: