onsdag 23 april 2008

Kommunismens ansikte

Trynet visar sig igen.

På grund av protester i Lhasa, San Francisco och Paris så stänger nu Kina Mount Everest för klättrare under perioden som bestigningar är mest gynnsamma. De enda som man tillåter är en kinesisk expedition men nu har man visst ändrat sig om media. De som tidigare var välkomna får inte längre besöka området.

Jag förstår att man försöker upprätthålla ansiktet utåt, men det här är bara kontraproduktivt. Nej det styrande kommunisttrynet är allt för synligt just nu.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1165291.svd

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om Kinas gnäll är särskilt kommunistiska, förtryck är förtryck oavsett politisk färg. Kinas ideologi innehåller lika mycket kommunism som sjömansbiff innehåller sjöman.

Erik

Anonym sa...

Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!Jag älskar Kina!!!

Hehe...

Anonym sa...

Som sagt var, kom upp ur sandlådan, det är rent fånigt att jämföra dagens kinesiska styre med kommunism. Det de nu visar är väl i stället så långt från kommunism man kan komma. Jag tror inte att en enda proletär i Kina har en önskan att bete sig som de nu tvingas göra.
Säger en som varit där.
Läs på!

Magnus sa...

Om du hade läst själv hade du vetat att jag varit där ett flertal gånger (senast för en månad sen).

Vad de är, vad de kallar sig eller vad de gör, vilket är viktigast?

Jag ser nog att Kina är ett modernt resultatet. Eller tror du på proletariatets diktatur för att sedan nå nirvana?