tisdag 8 april 2008

Om du fick vilket fordon som helst?

Tja, skulle du inte då välja en stridsvagn?

Det finns ju då vissa som tar pojkdrömmar på större allvar än andra. En del går med i armén och kör stridsvagn på riktigt. Andra bygger en egen. Den är förvisso bara hälften så stor som en riktig Panzer (tror det är en Panzer III eller Panzer IV) men fortfarande rätt rejäl, tydligen fungerar lufttryckskanonen också. Enda nackdelen är väl att pansaret är i plywood och inte i stål. Men å andra sidan jämfört med moderna pilgranater skyddar nog plywood ungefär lika bra som dåtidens stålpansar.

Det bästa är ju ändå "Panzer parking, violators will be totalled", tyvärr tror jag den inte tuggar sönder en bil riktigt lika bra som den Centurionen jag såg göra det hösten 1999.

Mamma, om jag önskar mig en stridsvagn får jag en då?


http://blog.mlive.com/flintjournal/newsnow/2008/04/post_moto_kid_death_story_here.html

Inga kommentarer: