fredag 11 april 2008

Bruxsläpp

Var tredje åt går ett studentevenemang vid namn "Quarnevalen" i stockholm. Det är ett karnevalståg där de flesta bidragen tillverkas av teknologer från KTH. Många är motordrivna men det finns även gående och dansande bidrag, samt bidrag som går på lastbilsflak.

För att få vara med måste man sälja en låda Brux (en tidning) vilket kan vara rätt segt.

Jag har så klart köpt min brux redan och jag förutsätter att du köper din snart. Enda problemet är att jag inte kommer vara hemma när Quarnevalen är.

I tidningen kan man då läsa om hur en Fredrik R. från Stockholm tycker att vi ska släppa ut mer så det blir varmare i vårt land. Med en bild av Fredrik Reinfeldt brevid och bildtexten "Mannen på bilden har precis som vanligt, inget med texten att göra". Inte riktigt min typ av humor, men nästan okej. Förra gången delade man ut en del kängor till sossarna så det får man väl ta.

F.ö. byggde jag för sex år sedan en dragspelsbuss som fungerade som just ett dragspel (eller kanske mer som en mask).

http://quarnevalen.se/

Inga kommentarer: