fredag 11 april 2008

S-hybris

"Vad ska vi göra för att hindra vårat medlemsras?" sa Mona
"Jag gillar fotboll" gnällde Bosse Ringholm.
"Där har vi det, vi kallar oss ett lag och trycker tröjor och sådär då blir vi nere med kidsen, casual och huligan är ju ändå lite trendigt har jag hört" kläckte Marita.
"Klockrent, kan vi fixa det i tid till EM så jag kan ta regeringsplanet?" undrade Bosse


Så blev det och plötsligt börjar Mona prata om sin startelva med henne själv på topp och med Göran som målvakt kanske? Men det kanske belyser hur man ser sin anonyma massa av medlemmar och sig själva som superstjärnor. Bosse drömmer säkert om att kunna skippa att flyga reguljärt hem och istället låta mig ta notan för regeringsplanet. Min förhoppning är att de inte kommer få regera på lång tid framöver.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_1120335.svd

Inga kommentarer: