fredag 11 april 2008

Fuskost

Så nu har nästan-produkterna spridit sig till riven ost.

Jag har förvisso aldrig köpt färdigriven ost, de gånger jag vill ha det river jag ner osten jag har i kylen istället.

Tydligen är det "fettråvara" som man säljer och kallar för texmex-mix. Nyttigare och smakar det likadant kanske det är värt ett försök, tydligne 30-40 kr/kg billigare i butik dessutom. Om jag nu gissar lite löst, så känns det som nästan halva priset.

Det känns lite som korvarna som inte får kallas korv utan hot dogs för att de inte innehåller tillräckligt med kött. Men de är ju så goda ändå. Eller saften som mest innehåller äppelsaft. Smakar det okej så funkar det för mig. Det finns ändå nästan inga "riktiga" produkter kvar.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=759623

Inga kommentarer: