lördag 12 april 2008

Det tror jag på när jag ser det!

S ska satsa massivt mot skattefusk!

Jasså ni, det tror jag på när jag ser det. Men när man läser artikeln ser man ju direkt att det är de onda småföretagarna som skall straffas och piskas upp lite extra. Bidragsfusket kan vi blunda för men de onda företagarna, ja dem ska vi klämma åt!

Man oroar sig för att man kanske inte tänker brandbeskatta alla som arbetar för att försörja de som inte arbetar, nej ni min röst köper ni inte på det sättet.

Småföretagare fuskar ibland, så är det men småföretagare ser precis hur mycket de betalar in, de får INGENTING tillbaka (sjukskriva mig? skojar du eller?). S påstår att företagarna stjäl 130 miljarder per år, förvisso en ansenlig summa och att bidragsfusket bara kostar 60 miljarder.

Eftersom Socialdemokarter sällan har varit ute i näringslivet ska jag ger er en kort lektion i hur jag ser det, någon ekonom kommer snart smälla mig på fingrarna. Men jag är inte ekonom även om jag brukar slå vår ekonomichef när han säger fel (en miljon laxar är inte en miljon, det är en miljard Håkan).

130 miljarder i utebliven inkomst är inte en utgift, det gör möjligtvis att omsättningsmålet inte nås.
60 miljarder för mycket i utgifter slår direkt på resultatet och kommer alltid göra så.

Om en organisation står inför valet, ska vi öka vår försäljning med 10 % eller ska vi försöka spara in hos oss själva och effektivisera med 5 %. Om vi dessutom så ska göras ovän med våra "kunder" är kanske inte alternativ 1?

Nej det är samma snömos som alltid, jaga de som arbetar och producerar, dalta med de som inte bidrar. På det här sätter för ni aldrig min röst.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=759783

Inga kommentarer: