lördag 19 april 2008

Håkan håkan håkan!

Sådär, jag lovade en personlig recension av Håkans konsert i Stockholm.

Han lyckas fånga publiken på sina första tre steg upp på scenen, bara det är rätt bra. Men så är Håkan extremt folkkär också. Bra start mao, jag tror det var samma låtlista som i Scandinavium (det känns ju inte så otroligt direkt), ganska bra urval spelar i stort sett allt från senaste skivan. Men jag saknade "För sent för Edelveiss" och "Det är så jag säger det".

Mitt tidigare inlägg fick kritik för att jag trodde att det skulle vara bra och att kulturpressen är för likriktiad i Sverige, så kanske det är men jag tror inte ens att ett indiepretto hade kunnat säga att konserten inte var bra eller att han inte hade en otrolig connection med publiken. Det var länge sedan jag såg folk stå längst bak i publiken och hoppa och sjunga. Det var få låtar där folk inte hoppade så hela golvet skakade och då stog jag inte speciellt långt fram.

Lysnade säger jag, även om sången ibland inte riktigt nådde ändå fram. Jag tycker att sång och musikaliskt var det nog bättre på grönan i höstas. Å andra sidan ska Håkan ha credd för att de lirade i över två timmar.

Helt klart sevärt, helt klart värt pengarna faktiskt lysande underhållning såhär en kväll i April.

Tyldigen laddade han upp på ett lite annorlunda sätt: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2293861.ab

Inga kommentarer: