tisdag 2 september 2008

Varor säljs om det finns en efterfrågan!

Nu vill Reinfeldt att Konsum och ICA ska börja sälja halal-slaktat kött i sina butiker. Där jag arbetar (Kista) görs det redan eftersom det finns en efterfrågan, i många andra butiker görs det inte eftersom det inte bor så mycket muslimer i trakterna.

Man påstår även att det finns 400000 muslimer i Sverige och de som vill leva rätt måste äta halal. Jaha, men hur många av dessa är rättroende då? De muslimer jag har känt brukar strunta i det mesta och både dricka alkohol och äta fläsk om de känner för det. Jag tror dessutom att mina vänner tillhör den stora massan, de som inte bryr sig om de religiösa reglerna. Tittar man i en undersökning uppges jag säkert som kristen, jag har varit i en kyrka färre än tio gånger i mitt liv, jag är inte döpt, jag tror inte på gud och jag följer inga religiösa regler.

Tvinga inte butiker att ta in en produkt de inte kan sälja.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1649355.svd

Inga kommentarer: