torsdag 4 september 2008

Show me the money!

Nu ska EU registrera mig, trevligt ni har min mailadress till höger. Rikta alla frågor om mitt namn dit och jag lovar att inte svara. Inte för att jag på något sätt försöker dölja vem jag är eller vara hemlig, men om en EU-tjänsteman frågar så lär jag inte svara. Replikrätt ska ni också ha, så trevligt jag hoppas att det även kommer gälla dagstidningar så som DN. Royalites ska jag visst också få. Kul, men jag vill faktiskt ge bort mitt "material" jag bjuder på mina åsikter och jag vill verkligen inte att mina skattepengar ska gå till bloggare vars verksamhet antingen drivs kommerisellt och då får pengar via reklam, eller som min där den drivs för att jag tycker att det är kul att skriva. 


Ang DN

För den som är intresserad skrev jag lite om det tidigare i våras

1 kommentar:

Martin sa...

Hur ska dom definiera vad som är en blogg? Om jag hävdar att min websida inte är en blogg, kan de bevisa motsatsen? Jäkla puckat är det hur som helst. Ska de registera bloggar, kan de lika registrera alla människor, för alla har åsikter och kan ställa sig och skrika ut dom i en megafon nånstans.