lördag 27 september 2008

Forsättning om patenttrollet Lans

Efter min kritik av framförallt patentsystemet men även den heliga kon Håkan Lans så fick jag en del kommentarer. Alla utom en förklarade för mig att jag var djupt oinsatt och att jag inte hade någon koll alls. Själv hade jag efterfrågat neutralare rapportering i fallet eftersom jag kände att Svensk media var extremt partisk. Ingen länkade såklart till något som kunde fylla min kunskapsluckor. 

Jag passar nu på att citera en debatcikel i dagens SvD
"Det som däremot kommer fram i Legala Affärers artikel, och som är det viktigaste i denna fråga, är följande: Vinnova har följt Lans rättsprocess i USA och har inte funnit att domstolarna begått några formella fel."

Om jag inte minns fel från en dokumentär som gick för något år sedan så kunde man konstatera att även Håkan själv begått en del fel när det gällde kommunikationen med sina advokater. Nu förväntar jag mig en storm av kommentarer där jag får veta vilken usling jag är, men det får jag ta. Nån som kommentarer om att jag är korkad och inte har koll (det har jag inte heller påstått, jag tycker bara) får jättegärna länka till en relevant sida så lovar jag att ta en koll på den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du hoppar på en "sitting duck".