torsdag 18 september 2008

Kvinnor diskrimineras!!

Oj, panik på tunnelbanan imorse, jag satte verkligen kaffet i halsen när jag får läsa att kvinnor diskrimineras, så kan det ju inte få gå till! Eller hur? Diskriminering vill vi väl inte ha?

Men när jag andats lite i min papperspåse och lugnat mig från moralpaniken så läser jag faktiskt artikeln och vad står det där? Jo, att när man har två sökande med samma meriter till en plats så väljer man den som tillhör det underrepresenterade könet. Fint könlöst eller hur? Ser någon något problem med det här? Vi har alltså två sökande A och B, en plats. Vi kan inte välja båda. Vad föreslår nu idiotfeministerna? Att man väljer kvinnan? Alltid? Jag som i min enfald trodde att man ville verka för en jämnare könsfördelning. Men så är det ju givetvis inte. Nej, det är jämlikast när det bara är kvinnor? Gynnar det män är det automatiskt diskriminering, fult och dåligt, gynnar det kvinnor är det feminism, jämlikt och bra. 

Det är ju ett faktum att det finns fler kvinnor än män på universitet i Sverige, att kvinnor som grupp har högre betyg. Detta vill idiotfeministerna givetvis inte motverka, nejdå. Men styrelseposter där ska ni kvoteras in? Kan man inte ägna sig åt lite vettigare saker än sånt här trams? 


http://metro.se/se/article/2008/09/17/23/0756-45/index.xml

Inga kommentarer: