tisdag 30 december 2008

När naturen träffar

Broccoli ska tydligen hjälpa mot bröstcancer, bra för kvinnor. Tydligen hjälper den även mot prostatacancer, bra för män. Med andra ord det är ganska nyttigt att äta broccoli. Men jag tycker att broccoli smakar helt okej men ser lite trist ut, andra grönsaker ska vi inte ens tala om. Men då har jag hittat en variant av broccoli, romanescon, inte bara vacker i sig utan även god. Se bara på den, fraktaler någon? Alla som nån gång studerat fraktaler ser ju direkt skönheten i dessa grönsaker. Jag hoppas att även denna vackrare grönsak har samma eller bättre effekt.

Mitt enda problem just nu är att hitta en bra matvarubutik där jag kan köpa romanesco i Stockholms innerstad.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2256597.svd
http://en.wikipedia.org/wiki/Romanesco_broccoli

6 kommentarer:

Anders sa...

Googla på Cognicore eller Natures så finns det en smart produkt. Dagsdosen skall motsvara 5 kg broccoli

Magnus sa...

Fast just Broccoli är en av de få grönsaker jag tycker om :) Så jag äter nog nästan ett kilo i veckan..

Anders sa...

Ja det är en suverän grönsak att äta, jag har svårt att låta bli den också kan jag säga...

Anonym sa...

Gå in och läs här: http://discoveringresults.com/news/
Här hittar du folks berättelser om Natures produkter bl.a Cognicore och Dermicore.

Anders sa...

Oj intressant läsning mste jag säga. Ja det bekräftar väl bara effekten av broccoli, jag fortsätter nog att testa den produkten.

Ulla sa...

Är det Cognicore som du har? Den är suverän. Du vet väl att det går att få den lite billigare? Om inte skriv en kommentar.