måndag 25 augusti 2008

Växla ner?

Nu har något cykelorakel tyckt till om att man inte ska hetsa över sankt eriksbron och att man inte borde cykla där med bockstyre och pulsklocka, framförallt inte i tights.

Jag som gör allt det där och passerar just den bron lite då och då tycker att han är rätt fjantig. De gånger jag ser racercyklister ligger de oftast i gatan eftersom cykelvägen är trång, de gånger de ligger nära bakom cyklisten framför är det för att förenkla en omkörning. Att vi inte ska stressa mellan A & B utan bara låta det ta den tid det tar fungerar utmärkt ibland, men när vi ska till vår klubbträning ute i förorten och ska vara där om 30 minuter måste man rulla på lite ibland. Då är kanske dina 12km/h lite långsamt. Kan det kanske vara så att vad som är cykel för dig, inte är det för mig? Nej, förstås inte du har såklart tolkningsföreträde här.

Att du sen tycker tights är fult och löjligt får väl stå för dig, jag tycker att dina glasögon och din skjorta är ful och det får väl stå för mig.

http://stockholm.city.se/nyheter/2008/08/25/Vaxla_ner__gubbs___och_njut_av_stan/

Inga kommentarer: