torsdag 21 augusti 2008

Nu slipper vi upplysa om kommunismen!

Sådär, så enkelt löste forum för levande historia sitt problem. Hur ska vi slippa upplysa om våra gullegrisa kommunisternas brott? Jo, jag vet! Vi skickar ut en enkät med riktade detaljfrågor och får ett dåligt resultat, då kan vi säga att vi måste fortsätta med judeutrotningen.

Är verkligen frågor om exakt vilket läger som byggdes bara för utrotning och vilket som byggdes för arbete intressant?
Är frågan vad namnet på utrotningen av romerna är intressant?

Är det verkligen en kris att lärarna inte kunde dessa, i mitt tyckte små detaljfrågor?
Nej, verkligen inte. Krisen är däremot att Forum för Levande historia återigen försöker komma undan att upplysa om de vidriga brott som kommunister begått.

F.ö. hade jag 8/9 rätt, jag hävdar att man blev skjuten om man inte löd order i SS, men det är kanske min egen missuppfattning. Men jag kan ha fel här. Även om du inte blev skjuten på fläcken hamande du kanske i ett straffkompani vilket var ungefär samma sak, även om kulan då kom från motståndarsidan.

Vi får ofta höra om hur felaktigt den tyska armen betedde sig på östfronten, men får vi någonsin höra hur den sovjetiska betedde sig när den nådde europa och framförallt tyskland?
Plundring och våldtäkter var vardagsmat, fångar avrättades i drivor men inget får man lära sig om. Se gärna http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_atrocities.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1589043.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1589947.svd

Inga kommentarer: