tisdag 19 augusti 2008

Jag är så kränkt!

Blir du kränkt om du inte ens uppfattar kränkningen innan nån förklarar den för dig?

Nej, inte direkt va?

Men nu har ett knasbolag från en knassekt förklarat att det utsträckta fingret på ljusstyrningsapparaterna symboliserar Jesus och Gud.

Suck, jag känner verkligen igen fingret efter min överdos av renässanskonst i somras. Men jag ser det även när folk pekar.

Nej, om du inte förstog deras tokkoppling från början så behöver du nog inte bli upprörd. Det är faktiskt ännu lägre än de som blev upprörda av "Herr Gåman" och krävde en kvinnlig version. Allt i tramsfeminismens välsingnade namn.

Blir du upprörd om jag förklarar det röda ljuset med att du ska bli indoktrinerad att rösta på S genom att se färgen (trams såklart)? Nej, precis inte.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1585911.svd

Inga kommentarer: