onsdag 19 mars 2008

Dubbel moral är inte bättre!

Idag tittade jag på ett av mina favoritprogram "Rent Hus".

Programmet går ut på att man tar en människa med extremt stökigt eller smutsigt hem och skickar in en städexpert och en bakteriolog som sedan tittar i dennas hem och utstöter "gud i himlens vilda parader" (jag älskar google!) när ett nytt rekord i äckel slås.

Så till kvällens avsnitt, det utspelade sig hos en rund dam i Upplands Väsby (Smedby tror jag nästan det var (ett år av mitt liv bodde jag i det området, det visste ni inte!)). I köket hittar man en "centerfold" på en manlig kalsongmodell på kylskåpet, okej det finns väl liknande hos män också ibland. Men hos hur många över 25? Damen i fråga var nog åtminstone 40.

Sen lite senare när ett par flyttgubbar kommer och ska hjälpa till så hör man damen dräggla över "läckerbitarna". Hade en man gjort så hade vi dagen efter fått läsa både i Expressen och Aftonbladet om hur hemskt det var, Jan Scherman hade suttit i morgonsoffan och gjort avbön. Men nu? Nu får ni nöja er med mitt gnäll.

Tanterna avslutade även med att "kvinnor måste ha tjejsnack ibland" och försöker få det att låta som att det är något unikt för kvinnor. Intressant, jag som ibland tror på jämlikhet. Men då ska det komma från båda håll.

Inga kommentarer: