torsdag 12 augusti 2010

Klart de ska betala

Orsakar de kostnader för samhället med sina arrangemang så måste de stå för kostnaderna. Jag tycker även att "ideela" fotbollsklubbar borde få stå för de kostnader som deras arrangemang genererar. Men polisen får skärpa sig, varför ska skattebetalarna i ett län stå för något som andra skattebetalare slipper? SlösO borde gripa in. Om de skulle slippa undan bara för att de går back så är det ju lätt se till att man alltid bränt alla pengarna och på så sätt kommer undan kostnaden för polisen.

Konsert/evenemangs-arrangörerna får väl helt enkelt höja biljettpriserna eller sänka gagearna, jag är ganska ointresserad av att betala för deras evenemang. Går jag på en konsert vill jag inte heller att mina grannar ska sponsra mig.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/protester-mot-polisavgifter_5120769.svd

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag betalar gärna skatt för att fler arrangörer ska kunna förgylla med min fritid med saker att göra/besöka.

Jag betalar skatt för att polisen ska ge mig trygghet. Då ska dom gärna vara där jag befinner mig, dvs på arrangemang av olika slag.

Anonym sa...

Jag tycker inte att polisen ska ta betalt. Särskilt inte för när en polisnärvaro alltid är nödvändig (idrottsevenemang har egna publikvärdar och ordningsvakter). Att ta betalt för icke önskvärd säkerhet är maffiametoder och inget som en statlig myndighet bör ägna sig åt.

Anonym sa...

För sent och jobbat för mycket idag.

Det jag menar är följande:

Jag tycker inte att polisen ska ta betalt. Särskilt inte eftersom polisnärvaro inte alltid är nödvändig (idrottsevenemang har egna publikvärdar och ordningsvakter). Att ta betalt för icke önskvärd säkerhet är maffiametoder och inget som en statlig myndighet bör ägna sig åt.

Magnus sa...

@Anonym klart inte polisen ska ta betalt om de inte behövs. Jag ser gärna att AIK (slumpvis vald klubb) t.ex. står för sina egna vakter etc. Om de då i en dialog med polisen kommer fram till att poliser inte behövs, ja då ska inte polisen fakturera såklart. Sen är det ju lite klurigt, det är polisen själv som avgör om de behövs eller inte..

Anonym sa...

Att arrangörerna betalar för ordningsvakter, självklart!
Om polis sedan behövs för att skydda liv, så ringer man!
Inte tycker jag poliser ska stå och vakta vuxna män (fotbollsmatcher) som eventuellt får testosteronanfall.