tisdag 5 maj 2009

Lilla Wanja, du är girig!

Lilla Wanja,

Jag förstår att det inte är lätt att vara en liten sossepamp. Ibland är det svårare än annars, framförallt när man ena dagen ska skrika sig röd om överdrivna ersättningar, gigantiska pensionsavtal och hur näringslivet skor sig. För att efter en snabb taxiresa kråka på ett par papper om en pensionsavsättning som man aldrig orkade sätta sig in i. Samtidigt tar man snabbt och rafsar ner ersättningen för uppdraget i fickorna. Wanja, skäms du inte? Inte ens lite? Förstår du inte vad folk blir förbannade på? Du har mitt löfte om att jag hellre dör än röstar rött och ert hycklande är en stor del i det. Jag ger dig två alternativ, antingen saknar du kompetens eller så är du korkad, vilket du väljer är inte helt självklart.

Det enda positiva med det här är ju att er dubbelmoral synliggörs och att S rasar i opinionen, det tackar åtminstone jag för.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2837213.svd

Inga kommentarer: