lördag 9 maj 2009

Svårt att hålla budgeten?

Idag är det populärt med nedskärningar, många bolag ser sina intäktsströmmar minska kraftigt och måste därför strama upp utgiftskostymen. Så även SVT läser jag idag. Men då blir jag lite fundersam. SVT? Hur kan deras intäkter ha minskat i någon större utsträckning? Är det deras icke-existerande reklamintäkter som sjunkit? Har folk börjat kasta ut sina tv-aparater genom fönstret när de blivit arbetslösa? Eller är det helt enkelt så att man i ledningen struntat i intäkterna och bara kört på och nu upptäckt att det inte går ihop sig och att man därför måste be om lite mer veckopeng av pappa staten? Jag får verkligen inte ihop det. Men det finns en lite ljusglimt, jag har nu hittat ETT SVT-program som gör att licensen inte gör mig fullt så illamående som den brukar, Draknästet är klart sevärt.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2864289.svd

Inga kommentarer: