torsdag 1 oktober 2009

Skimmade kort

Jag och en kollega har fått våra kort skimmade med inte så stort mellanrum. Eftersom vi ofta äter lunch ihop blev det säkert skimmat i samband med en lunch. Jag lyckades även få mitt reservkort skimmat i samma veva så det blev lite intressant att leva på luft innan jag fick loss pengar. Men det gick ju det med. Nu är jag inte så upprörd på att de köpt prylar (jag fick ju tillbaka pengarna) samtidigt är jag lite tacksam eftersom min bank förstog att jag ALDRIG skulle sätta min fot på Pizzeria Baron (en i Näsbypark, en i Hässelby, båda ska vara lika risiga) utan spärrade kortet. Eller så kan det ha varit för att jag samtidigt betalade en middag i stan. Men nu till min poäng.

Era amatörer på att elda pengar. Helt ärligt, ni som skimmar, vad är ni för idioter egentligen? På min kollegas kort köpte ni Lindexunderkläder för 3500, vad där det? 100-pack Sloggi? Kan ni inte bränna med lite stil? Ni köpte godis för 1200 spänn. Kom igen! Var är TVn? Bilen? Lite kvalitetskläder? Hos mig shoppades det på WalMart och Home Depot. Kom igen!? Klass, stil och finess tack! Så nästa gång ni skimmar villl jag se bra hotell, flygbiljetter och skjortor från Eton eller Stenströms, jag kan även tänka mig en tröja från Houdini. Men står det HM är det pinsamt. Ska ni vara tjuvar får ni vara det med lite stil.

Inga kommentarer: