måndag 7 september 2009

Hur blir homoporr hetronormativ?

Nu har PK-männen och kvinnorna slagit knut på sig själva. Bögporr som hetronormativt. Homosex är alltså hetronormativt? Jag ska börja med att erkänna en sak, jag har aldrig sett bögporr. Trots min amerikanska väns kommentar "you don't know what you're missing", helt korrekt och jag tror jag klarar mig utan den upplevelsen.

Är det hetronormativt med muskulösa män eller är det så att homosexuella män tänder på det och uppskattar det? Jag kan förstå att man nån gång vill undvika hetronorm etc men att kalla allt man inte är 100% överens med för hetronorm och direktdiskvalificera det är ju bara löjligt. Sen ifrågasätter ju jag att det ses som konstigt att anta en norm när minst 90% fyller den. När jag pratar om kläder med någon så antar jag inte att den har grönt hår, för det är det få som har. Är jag hårfärgsnormativ nu?

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article5751269.ab

Inga kommentarer: