måndag 7 september 2009

Feministisk porr för mina pengar

Det har gjorts många försök att göra feministisk porr. Få har lyckats kommersiellt. Varför ska man nu göra ett försök för mina pengar? Jag är inte intresserad, bevisligen blir inte marknaden direkt våt eller hård av tanken heller eftersom det inte finns några kommersiella aktörer och de som funnits har slutat.

Jag funderar även på hur det blir mer eller mindre rätt att betala nån för att ha sex? För nånstans blir det väl ändå nån form av sex? Eller blir det okej om mannen/kvinnan bakom kameran har rätt politisk åsikt och partibok?

Man kunde i helgen läsa om Johanna 32, som gjorde film i USA. Hon verkade inte överdrivet missnöjd med sitt val (inte för att jag förstår det) men där vägrades det ha sex när man inte fick fram ett HIV-test. I min värld såg det ut som att den tjejen åtminstone kunde styra vad hon var intresserad av att göra.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article5741067.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5737251.ab

Inga kommentarer: